29-06-2023, 02:39
(29-06-2023, 02:05)Mateusz B napisał(a): Ma Towarzysz rację. Ustawę zmodyfikuję, i opublikuję raz jeszcze w nowej wersji. Jeżeli jednak chodzi o ostatnią sprawę, o której Towarzysz wspomniał, (czyli o MON), należy moim zdaniem interpretować to w sposób następujący, a mianowicie:
- MON ma obowiązek współpracy z innymi ministerstwami i z Premierem, czyli jeżeli chodzi o współpracę z innymi ministerstwami w zakresie wojskowości, to aktualna wersja spełnia już te rzeczy, o których Towarzysz wspomniał.
- Towarzysz wspomniał o tym, aby dopisać, że MON będzie mogło w porozumieniu z wyższymi władzami wysłać korpus ekspedycyjny. Moim zdaniem taka konieczność nie istnieje, ponieważ jak wiadomo ministerstwa podlegają pod premiera, a premier podlega prezydentowi. Jeżeli więc zdecydowano by się na wysłanie takiego korpusu, to zadecydowałaby o tym Rada Decyzji, a jeżeli prezydent podpisałby tą decyzję, to do obowiązku MON należy w tedy przygotowanie armii do takiego zadania, oraz nadzorowanie jego wykonania.
Moim zdaniem też, można byłoby dopisać, że Premier, oraz Ministrowie posiadają zagwarantowane miejsce w Radzie Decyzji. Co Towarzysz na to?
W porządku, choć moje tak pytanie o ten korpus padło, gdyż w ustawie jest mowa, że:
Cytat:* Ministerstwo Obrony Narodowej ma za zadanie dbanie o zdolności obronne kraju,
* Ministerstwu Obrony Narodowej podlega wojsko Republiki Ludowej Szczęścia
* W trakcie wojny MON jest odpowiedzialne za działania wojsk
to z wysyłaniem Korpusu Ekspedycyjnego jest tak, że nasz kraj w sumie wtedy nie jest w stanie wojny, a jedynie wysyłamy grupę wojskową w ramach wsparcia danego kraju w wojnie. Więc ewentualnie można byłoby zmodyfikować, że MON odpowiedzialne jest za działania wojsk w trakcie wojny oraz pokoju (przykładowo szkolenia oraz manewry wojskowe) i odpowiada za organizację wojska (bo w drodze rozkazów Minister mógłby powoływać nowe jednostki wojskowe, je modyfikować, lub rozwiązywać, gdy się okażą zbędne).